אבחונים

אייקון אבחונים
אבחון הוא תהליך מעמיק, מקיף ומורכב בעל דקויות וסיווגים, הנעשה על ידי איש מקצוע מוסמך.

אבחון פסיכיאטרי תהליך זיהוי פגיעות נפשיות נעשה על ידי פסיכיאטר מוסמך באמצעות צפיה במתמודד, שאלוני הערכה מיוחדים, ותשאול של האדם ובני משפחתו.

 

אבחון נוירולוגי - נעשה ע"י רופא נוירולוג שעורך בדיקות רפואיות המראות את פעילות המוח באזורים השונים, ולפי הצורך ממליץ על טיפול תרופתי מתאים.

 

אבחון נוירופסיכולוגי-הנוירופסיכולוגיה הינה תחום ביניים המשלב בין הפסיכולוגיה לרפואה (פיזיולוגיה, אנטומיה וכימיה של המוח). המוח מחולק לאיזורים שונים, כל אזור אחראי על תפקודים שונים של הגוף: אזור האחראי על הראיה, אזור האחראי על מתן הוראות לשרירים, וכו'. היום ידוע לחוקרים כי גם תהליכים נפשיים, רגשיים והתנהגותיים מתרחשים במוח. קיים אזור האחראי על השליטה העצמית והאיפוק, אזור האחראי על רגשות ועוד. פגיעה באחד מהאזורים הללו, תוביל בהתאם לתפקוד התנהגותי/ נפשי לקוי.  

הנוירופסיכולוג חוקר את מחלות הנפש ובוחן את הבעיות הרגשיות, וההתנהגותיות מנקודת מבט נוירולוגית (מוחית) ופסיכולוגית (נפשית).

האבחון נעשה עלי ידי פסיכולוג בעל הכשרה והתמחות בנוירולוגיה קלינית באמצעות ראיון ומבחנים מיוחדים. מטרת האבחון לאתר ולזהות את תחום הפגיעה פיזית במוח, אם קיימת,  המהווה מקור לשינוי התפקודי.

האבחון  מומלץ במקרים שיש ספק האם לבעיית ההתנהגות יש מקור מוחי המשליך על התפקוד הפסיכולוגי, ובמקרים שנראה שהפגיעה היא נפשית ומעוניינים להבין טוב יותר את סוג ומוקד הבעיה. כמו כן: לליקויי למידה חמורים והפרעות קשב וריכוז, לקשישים שקיים עבורם חשש להתפתחות מחלה דמנטית, לנפגעי ראש, למי שעבר אירוע מוחי, ולסובלים מבעיה מוחית מולדת כמו אפילפסיה.

האבחון נותן למטפלים מידע לגבי ההיבטים הפיזיולוגים-רפואיים של הפגיעה המוחית ושל הליקויים הקוגניטיביים, והקשר שלהם ליכולות התפקוד ולמצבו הנפשי רגשי של הפונה. האבחון כולל הערכה של תפקוד קוגנטיבי, קשב וריכוז,תפקודי למידה וזיכרון, תפקודי שפה, יכולת תפיסה ועיבוד מידע חושי, יכולת ארגון, יכולת תכנון כמו גם היכולת לפתרון בעיות וקבלת החלטות.

הכלים הטיפוליים והשיקומיים של הנוירופסיכולוג מגוונים ונלקחים מתחומי הנוירולוגיה והפסיכולוגיה.

 

אבחון פסיכודיאגנוסטי (פסיכולוגי)-

אבחון פסיכודיאגנוסטי שם דגש על הבנת עולמו הרגשי של האדם לעומק באמצעות ריאיון ומבחני השלכה. ההפניה לאבחון זה נעשית כאשר נצפה קושי רגשי או התנהגותי, ויש צורך בהבנה מעמיקה של מקור הקושי, הבנת עולמו הפנימי של האדם והכרת אישיותו. אבחון פסיכולוגי יאתר את מקור הבעיה, ויתווה דרך לטיפול וצמיחה.

במידה וניכרת גם בעיה לימודית יופנה התלמיד לאבחון פסיכודידקטי. 

 

אבחון פסיכודידקטי - שילוב של אבחון פסיכודיאגנוסטי- רגשי, עם אבחון של לקויות למידה.

באבחון נבדק האם הבעיה הלימודית או ההתנהגותית אכן נובעת מלקות למידה, או שמא יש לה גם מקור רגשי.

 

אבחון דידקטי -  אבחון לאיתור וזיהוי המוקד של קשיי למידה.

 

 

שם
כתובת
טלפון
מידע נוסף
כיוונים נוספים אבחון וטיפול בהפרעות תקשורת
קיבוץ צרעה, בית שמש
היחידה לגיל הרך
כנפי נשרים 24 כניסה ב', קומה 1, ירושלים
025631942

מידע נוסף שחשוב לקרוא בנושא

אייקון מידע נוסף

שלח עדכון או תגובה למנהלי האתר

what you search for

למידע אישי התקשרו:

02-6222188

בימים א’-ה’ 9:00-14:00

  • אודות מגן
  • צור קשר
  • כל הזכויות שמורות למגן - מרכז מידע לבריאות הנפש במגזר החרדי
  • רח’ ירמיהו 9 ירושלים
  • טלפון: 02-6222188